Εμμηνόπαυση: Θεραπευτικές δυνατότητες για μια ομαλή μετάβαση και μια δυναμική καινούργια αρχή!

δημοσιεύθηκε στις 26/01/2017

Η εμμηνόπαυση: Τέλος ή αρχή;

Η εμμηνόπαυση για πολλές γυναίκες, σε διάφορους πολιτισμούς θεωρείται μια θετική μετάβαση σε ένα στάδιο ζωής απελευθερωμένης από τον κίνδυνο εγκυμοσύνης, την αιμορραγία της περιόδου και τις προεμμηνορρυσιακές ψυχοσωματικές ενοχλήσεις. Θεωρείται μια νέα αρχή που χαρακτηρίζεται από γοητεία, σοφία και αυτοπραγμάτωση. Η γυναίκα όμως σήμερα, ειδικά αυτή που ζει με τα πρότυπα του δυτικού πολιτισμού, θύμα της πανδημίας του stress,  βιώνει αυτή τη μεταβατική φάση με καχυποψία, προκατάληψη και αρνητισμό. Το αποτέλεσμα είναι τόσο τα συναισθηματικά όσο και τα σωματικά συμπτώματα, που φέρνει μαζί της η εμμηνόπαυση, να μεγεθύνονται και να βιώνονται στην πιο έντονη μορφή τους. Τα παραπάνω, πιο συχνά, προβλήματα υγείας που σχετίζονται με την εμμηνόπαυση είναι:

  • Εξάψεις
  • Αϋπνία
  • Διαταραχές διάθεσης
  • Ξηρότητα κόλπου και πόνος στη επαφή
  • Δυσουρικά ενοχλήματα
  • Αρθραλγίες
  • Κεφαλαλγίες
  • Αίσθημα προκάρδιων παλμών
  • Οστεοπόρωση
  • Αύξηση σωματικού βάρους

 

Θεραπεία υποκατάστασης με συνθετικές ορμόνες.

Η θεραπεία υποκατάστασης με συνθετικές ορμόνες είναι πολύ αποτελεσματική στην αντιμετώπιση αυτών των ενοχλήσεων, αλλά δε στερείται παρενεργειών κι επιπλέον αποτελεί αντένδειξη σε ιστορικό καρκίνου μαστού. Θα είναι πιθανότατα θεραπεία επιλογής σε γυναίκες  που δεν ανταποκρίνονται σε άλλες αγωγές ή σε εκείνες που η διακοπή της λειτουργίας των ωοθηκών επέρχεται πρώιμα ή απότομα, όπου κι οι συνέπειες είναι σοβαρότερες. Τέτοιες περιπτώσεις είναι η νευρική ανορεξία, υπερβολική άσκηση ή υπερβολικό στρες, η πρώιμη εμμηνόπαυση κι η χειρουργική αφαίρεση των ωοθηκών.

 

Άλλες θεραπευτικές επιλογές για την εμμηνόπαυση.

Αν νιώθετε την φυσιολογική εμμηνόπαυση να πλησιάζει  ή απλά βρίσκεστε στην «κρίσιμη ηλικία», είναι πολύ σημαντικό να μείνετε νοητικά και σωματικά δραστήριες, να ακολουθήσετε ισορροπημένη διατροφή και να επωφεληθείτε από τα προϊόντα που μας δίνει η φύση και τις ολιστικές θεραπείες που στοχεύουν στη συνολική  υγεία και ευεξία του οργανισμού και την καταπολέμηση του stress.

Αν ακολουθήσετε κάποιες από τις παρακάτω προτεινόμενες συμβουλές μπορεί η μετάβαση στην πιο ώριμη και σοφή φάση της ζωή σας να είναι ακόμα πιο ομαλή:

  1. Διατροφή:
  • Διατροφή πλούσια σε λαχανικά και φρούτα, σπόρους  δημητριακών, όσπρια, τρόφιμα δηλαδή που περιέχουν φυτοστερόλες, οι οποίες έχουν ορμονορυθμιστικές ιδιότητες.
  • ΟΙ γιαπωνέζες παρουσιάζουν λιγότερες ενοχλήσεις σtην εμμηνόπαυση χάρη σε τροφές που μπορείτε κι εσείς να προσθέσετε στη διατροφή σας, όπως  η σόγια, το τόφου και το μίζο.
  • Να παίρνετε 1-2 κουταλιές τριμμένων λιναρόσπορων, που περιέχουν λιγνάνες, οι οποίες ρυθμίζουν τα οιστρογόνα και μειώνουν τη χοληστερίνη, καθημερινώς με ένα ποτήρι νερό.
  • ΟΙ ξηροί καρποί ή έλαια τους,  είναι πλούσιοι σε βιταμίνη Ε, η οποία είναι ρυθμιστική των οιστρογόνων.
  • Πίνετε ένα ποτήρι νερό κάθε δυο ώρες όσο είστε ξύπνια, για να αποκατασταθεί το ισοζύγιο που απορρυθμίστηκε από τις εφιδρώσεις και τις εξάψεις.
  • Αποφύγετε καφεΐνη και αλκοόλ γιατί επιδεινώνουν τις εξάψεις.
  • Προσθέστε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα από σολωμό, μπακαλιάρο, τόνο που συμβάλλουν στην καρδιαγγειακή σας υγεία.

 

  1. Φυτοθεραπείες και συμπληρώματα διατροφής:

(Για τα παρακάτω σκευάσματα οι πληροφορίες βασίζονται σε μικρή έκταση επιστημονικών μελετών, επομένως η αποτελεσματικότητα τους δε θεωρείται ακόμα δεδομένη.)

  • Black cohosh (σιμισιφούγκα) για έξι μήνες, ανακουφίζει από τις εξάψεις, τις αλλαγές της διάθεσης, τη νευρικότητα, την ευερεθιστότητα, το άγχος, την κατάθλιψη, την αϋπνία, αλλά και το πρήξιμο.
  • Vitex agnus castus (λυγαριά), ανακουφίζει από εξάψεις και ανωμαλίες της εμμήνου ρύσεως στην προεμμηνοπαυσιακή φάση.
  • Puerariamirifica, φαίνεται να ανακουφίζει τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης σε βαθμό συγκρίσιμο με τη θεραπεία υποκατάστασης με συνθετικές ορμόνες
  • Amerian ginseng (panax guinquefolius), υποστηρίζει την επινεφριδιακή λειτουργία, χαρίζει ενέργεια, ανακουφίζει από την ένταση και το αίσθημα ζέστης.
  • Σκόνη πρωτεϊνης από σόγια επειδή αντιμετωπίζει τις εξάψεις.
  • Ginkgo biloba που αυξάνει  την αιμάτωση του εγκεφάλου και βελτιώνει τη μνήμη, τη συγκέντρωση κι άλλες εγκεφαλικές λειτουργίες.
  • Hypericumperforatum(Saint John’s wort) κατάτηςκατάθλιψης.
  • Salvia officinalis(φασκόμηλο) καταστέλλει την εφίδρωση λόγω των εξάψεων.
  • Maca, γνωστή για την ευεργετική επίδραση στο ελαττωμένο libido, φαίνεται ότι μπορεί να δράσει και στο άγχος και τη διάθεση.
  • Τσάι χαμομήλι, μέντας ή passiοn flower για χαλάρωση και τσάι  ή συμπλήρωμα βαλεριάνας για πιο έντονη χαλαρωτική δράση και αϋπνία. Η τελευταία ίσως δρα και στις εξάψεις.
  • Βιταμίνη Ε, που περιέχει τοκoφερόλες και τοκοτριενόλες για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης. Αποφύγετέ την αν παίρνετε φάρμακα που μειώνουν την πηκτικότητα του αίματος,
  • Ασβέστιο, βιταμίνη D και μαγνήσιο για την υγεία των οστών.

 

  1. Άλλες θεραπείες:
  • Βελονισμός: Διάφορες μελέτες έχουν δείξει την αποτελεσματικότητά του να είναι 48-66% στη μείωση των εξάψεων με αποτέλεσμα που διαρκεί τουλάχιστον 3 μήνες μετά το τέλος της θεραπείας. Παράλληλα,  μπορεί να αντιμετωπίσει την αϋπνία κα τις ψυχολογικές μεταπτώσεις, που σε πολλές γυναίκες, συνυπάρχουν με τις εξάψεις.
  • Για την ξηρότητα και τον πόνο στην επαφή κάποιο λιπαντικό ή/και κάποιο προϊόν που ασκεί ενυδάτωση του κόλπου ή/και σκευάσματα γαλακτικού οξέως και γαλακτοβάκιλλων που ρυθμίζουν την κολπική χλωρίδα κι αποτρέπουν την ανάπτυξη κολπίτιδας.
  • Ολιστικές θεραπείες που στοχεύουν στην ευεξία και στη συνολική υγεία του οργανισμού, είναι η ομοιοπαθητική, το shiatsu κι η ρεφλεξιολογία.

 

Πολλές επιλογές!!!

Διαλέξτε λοιπόν ποιά ή ποιές σας ταιριάζουν περισσότερο κι είναι αποτελεσματικές για εσάς!!!



17-08-2017 Πέμπτη

Μάθε ποιες είναι οι γόνιμες μέρες σου

Μέτρα τον κύκλο σου!
Ενημερώσου έγκαιρα για τις κρίσιμες μέρες του μήνα.

Web Design & Development by Generation Y